Saturday, April 10, 2010

Non-alcoholic beverage

 Sai-san (bkn nama sebenar) , senior Lab aku ,wat phD course berasal dari China, selalula jadi peneman aku mase zaman2 duk kt Lab dlu.Die ni memang sempoi, pandai tapi tak bajet pandai, selenge je aku tengok.Memandangkan aku ngan dia je alien jantan kat dalam Lab tuh, maka die lebih rapat ngan aku,(aku lak rapat ngan semuorang).


Biasenye kitaorg wat keje waktu malm sampai ke subuh, aku minum Ali Cafe 2 gelas, dia lak minum coke 2liter, memang nice~.Kadang2 die angkat itu Kirin Beer gak.Untuk pengetahuan korang , dalam Lab aku tak dibenarkan minum Beer, melainkan ade party.
Tapi die dengan selamba je ckp;" haish, kan kite berdua tgh berparty, tak papela, jgn riso" (kepala otakko, nk babit aku lak,hahaha).
Macam gak minum Teh tarik kt Mesia, minum Beer sorng2 memang tak fun, lebih2 lagi kalo dua-dua tgh ber'pesta' dlm Lab.Selalu gak aku kene pakse minum Beer ngan Sai-san nih.Tapi aku cool beb, aku tolak elok2.Kadang2 aku spare coke2-3 tin dalam laci,back-up kalo die ajak minum same2.

"Apsal agama awak tak kasi minum itu Beer?"
"Sebab ia memabukkan.."
"Ooo.. kalo cmtu, itu beer yang tak memabukkan boleh la yek?.."
"Err..kot. Tapi ade ke beer cmtuh?"
"Ade, ade, mesti ade nye.."
"Ooo, kalu cmtu takpela, sebenarnye takpela saya memang tk suke beer pun , bau die takleh blah.."- aku cube konar kut laen.
"mmm.. kalu cmtuh,tk dapat nk tolong maa, sumer beer bau cmtuh.."






Esoknye jugak die bawakkan aku menatang haram jadah ni;



"amacam? ade brani?"
"erk, saya mmg memang tk minumlah!!"
"tp ni tk mabuk nye lorr, kawan saya ckap.."
"bau die, ...bau die cm syial.."
"ooo,,hahahahha..ok ok , lupe ,lupe.."


Banyak tul dugaan duduk di bumi orng ni.Ingatkan alien yang back-up alien lain, rupanye alien ini yang ..bak kata pepatah' Umpama gunting dalam lipatan,diguntingnya kain, jari yang terluka'.



...........................................................................................................................


Semalam aku gi sopping kat kedai Halal kt sini.Tak sangka plak kedai Halal skrang ini ade jual produk baru yang berwawasan dan lagi dinamik cmnih..




Siap ade logo halal jabatan kemajuan islam Iran lagik. Sumer ade 4 perisa, dan disebabkan semangat ingin tahu yang berkobar-kobar dan berkocak-kocak di dada ,aku pun angkatla satu(setin 180yen= RM6.00++ ,).

Sehingga entri ni ditulis, aku masih belum teguk lagi, jadi , jangan tanye aku rase die cmne ,ok_ciaou.








p/s: Sebenarya ,menghadiri party yang ade unsur arak dalamnya pun boleh tergolong sebagai berdosa besar,sama macm kelakuan peminum itu sendiri.Jadi seboleh-bolehnya tolak secara baik, atau cari alternatif lain( mcm , kita sendiri yang anjurkan party tuh).
So, rakan2 yang baru masuk Lab tuh, hati-hati ya.

16 comments:

Anonymous said...

bersabar la ye.. xlame lg balek M'sia minum la eskrem soda puas2. kickkapo pon ade.. hehe

masmuni said...

kat msia pun ada Istak, cuma tak pernah jumpa lagi

fQ said...

kamu..kamu..haha!
aku msuk blog kamu adalah kerna..mse ngah ber-blog-walking kat blog seorg manusia neh.. terpasan la.. kamu ade pomot blog zack tu..2 nak tego ko, hi! hahaha.. 2 jep nak ckp..lalala.
ok..da bis gedik..out..heheh

Amir said...

cabaran berada kt overseas kan. hehe. :D

3F@unsp0ken said...

cmne ek ckp syial dlm bhs jepun?? hoho~
(wa link ini belog okeh! trimas =)

Nur Amira said...

sebaik2 org kafir,,,tetap musuh kita

dayah said...

jgn minum arak. apa rasanya istak tu? :P ingt batas islam sebaiknya :)

dayah said...

eh. cmana awk set language jepun kat some part dlm blog ni ?
cool

ザ-sylver- S said...

@anony: nak vanilla coke shaje
@masmuni:oyeke? kat 7eleven da try cari da?..:P
@fQ: thanx sbb sudi singgah..
@unspoken:Shiiyaru..huhu
@amira: jgn ckp cmtu, time kite susah belum tentu yang Islam tu yg nk tolong kite,..
@Dayah: yup, i got ur advice,thanx, Pasal tulisan jepun tu dia ter-set sendirk kot..pasal set-up kat server Jepon kan...kot..

masmuni said...

oh dekat UPM ada jual coz there's billion of Iranian students here. hmm, rasa die ok la, macam sparkling juice, but with a slight odor. tak bau busuk macam beer

mNadeshiko said...

last year time expo halal ada tunjuk beer n champagne takde alcohol. but still... mmg bau beer tak tahan.
cam gi tgk F1 r. tgk best. tp sume org keliling kite minum beer. siyes loya...

ザ-sylver- S said...

@masmuni:bolela..rase die pun bole tahan gak..

@ili:tu blom tgok Harada beraksi lagi, lepas bntai 8 tin kirin bi-ru,Eh Welcome party bile?

Nur Amira said...

bukan la musuh smpai nk tarik2 rambut ke marah2 tu..just keep in heart la,..dy bukan sedara seagama..

ザ-sylver- S said...

@amira:oraits.. i got ur word,thanx for the reminder..

Tarmizi Abd Rahim said...

kat sini pun dah da jual dah..haha

yanmaneee said...

calvin klein underwear
kd 12
supreme clothing
air jordan
balenciaga
longchamp bags
jordan shoes
hermes birkin
timberland outlet
off white hoodie

Related Posts with Thumbnails