Saturday, April 17, 2010

TheUglyTruth::blogger sebenarnya seorang yang lonely

  Terhakis,terguris, terkikis, terkakis hati gua bila member gua kate gua bukak blog ni sebab gua lonely.Marah betul beb, tapi gua bukan retinya nak marah-marah ni, lagi orang gelak, adela.Tapi gua tak ambik pusing .Sebab gua ngakula, time gua lonely, gua tulisla blog, tapi tak semestinya gua tulis blog sebab gua lonely.Banyak je sebab lagi...


Nak komen
Ni perangai gua sejak azali lagi.Gua sendiri pun heran.Jalan-jalan blog orang cam kureng lak kalo tak tinggalkan komen .Plus, bile tembak orang, rase tak fun lak kalo orng tak dapat nak tembak kite balik.Adengan tembak-menembak,hahaha, gua memang suka cari pasal!!



Sampaikan blog2 yang ade iklan macam ni pon gua komen jugak, Tak kire!!




Cari Awek?
HaHaHa.. tu zaman friendster, zaman add menge-add manusia2 yang tak ketahuan dan cun ni dah lame berakhir.Skang ni kat friendlist Facebook gua, semua orang-orang yang gua pernah jumpa kat dunia realiti, orang2 yang share minat ngan gua, dan orang2 yang bakal gua jumpe.

"ABES TU ORANG BAKAL JUMPE TU MACAMANE LAK? .."

Alahai ni pun nk kene explain gak ke?..contohnye mcm mmber gua nye kawan ke,kawan nye kawan, adik beradik derng ke, mak bapak derng ke.Last2 nanti jumpe gak .Time bile? time member gua tu kawen, confirm jumpe!!.
 

 ....selingan.................................................................................
2 tahun lepas, gua ade add sorng minah ni, sebab  dia  gamba2 yang dia ambik memang cantek2 blaka. Sampai ade satu gamba tuh, gua komen;

"Masya-Allah,lawanye air terjun, ni kalo amek pakai DSLR ni, dah lame wat wallpaper nih.."

So,cm biase,die tak reply, dan takkan reply...

Nak dijadikan cerita,taun lepas kebetulan interview keje gua kat tempat die blaja, kebetulan ade member yang boleh tumpangkan bermalam, kebetulan malam tu derg wat kenduri, dan kebetulan minah ni datang jugak(banyak tul kebetulan nih).Minah ni nampak gua dan datang kat gua. 


"Eh, awak ni mr.S kan?"
"Errkk..aa.."
"Awak la yang komen gamba ape ntah, air terjun ke hape.."
"aaaa,hahahah,abaikan komen tu, memain jerk.."
"takdelah, tak kesah pon, lagipon memang tak reti pun nk pakai kamera besar2..." 
.....lalallalala..............................................................................................

Flirt-flirt kat dunia maya,dlm Fb tak puas, langsung tak gentle beb!.Kalo betul2 mahu sekadar berkawan, kawan je la ngan semua orang,letihla nk pilih bulu.Kenal je la hati budi orang,luaskan minda , dekatkan diri dengan masyarakat.Layan kakak orng macam layan kakak sendiri.
 Natijahnya, seorang lelaki,tidak dapat tidak,tak banyak pun sikit, hati dia mesti melekat gak kat seorang insan yang bergelar gadis/wanita/janda itu.Masa tu boleh wat Istikharah banyak2, mintak restu makbapak, dan yang paling penting , cek asal usul dia, tunang orang ke bukan, kawan-kawan die camne.Ok ke tak.Agak-agak dah puas hati , bolela gi cari bapak die ,jumpe face-to-face.

"Pakcik, eden dah tak tahan laie ni ha, eden berkonan sgt dengan si Sonah tuhaa..Eden ghaso nak buek die jadi bini la , buleh ko pakcik?"
 
"Ekau ni ghupo ado, ensem sikit la dari pakcik, kojo,keto, kalo tanyo pakcik, esok pon setel, tapi ko tau jolah,  budak-budak sekarang mano buleh pakso2,..Macam ni je la ,pakcik nolung tanyokan,kalo ok, kironyo korang jalan ajola sonangkan cenghito. Nanti senang-senang ekau datang la balik  yo"

"Bulan dopan bole?"

"Tak kesahla, bilo2 pon buleh......Kiah, OOO Kiah, bagi enpun tu jap.."

 Malam tu bolehla khatam buku 'Men From Mars,Women From Venus' yang korng baru beli petang tadi , ambik feeeeeel .Esok ,dah nk kene start anta bunga atas meja tiap-tiap pagi.Pastu ajak2 la kuar makan sesama ke, offer tolong antarkan balik umah ke, hape ke..,(lu orng lagi pro, gua takbrape).Anggap je tempoh sebulan tu mcm tempoh siap paper thesis korang mase kat U dlu.Tak yakin sebulan, kautla 2 bulan, ke 3 bulan ke.Tapi jangan lama sangat, nampak sangat tkde kesungguhan nanti.

Betul, cinta sejati tak boleh berputik dalam masa pendek, tapi tak semestinya perlukan masa yang panjang.Pokoknya, dahulukan dengan tanggungjawab, asas penting membina cinta yang bahagia dan kekal berpanjangan,InsyaAllah.



Oklah, cukup sebagai mukaddimah, entri ni sebenarnya gua nak promote video gua yang terbaru ni, Stop motion antara 2 buah universiti kat sini,dari Nagoya Inst.of Technology (U gua) berbasikal ke Nagoya University.Ade la dalam 20 menet mengayuh, tapi enjoy beb ngayuh kat sini,tak panas,naik bukit pun steady jee..okla,papepon Njoice~.






Meikou to Meidai from synthiO_ra on Vimeo.


p/s:people keep trying to get what they want, until they find what they need.

20 comments:

kay-N said...

hahahaha..blog sbb lonely??haih~~ saye xlonely pun..saye de je tmpt nak bercerita..tp..sbnr nye wat blog sbb kesian kat org2 lain yang boring tu..at least dorang ley buang mse bce blog kte kn kn kn???haha..ye pndai laa saye! =pp

ooooooooo said...
This comment has been removed by the author.
moon said...

mukaddimah mcm xd kankei je ngan video..tp video 2 nice ar..
ad ke laki brani mcm 2...hurmm~musykil disitu...

dayah said...

woooh, iklan apa tuh..
belog for sharing opinion ni best.

eh kalao ada video kat lagu translate tu mungkin aku dah paham.

ザ-sylver- S said...

@kN: ishk2 pandainye, anak sape la nii, mesti sejuuk je perut mak kamu mase mengandungkan kamu dulu..:P

@Umar: lu dah lebih ni bai, gua orang la, pehal tetiba kambing lak ni...


..haha, dia junior aku sini.Slm2

@moon: ade2, in the making..

@Dayah/Nurul:video tu takde kaitan dgn entri ni sebnanya, btw, laju tk die streaming kat sane?

IRAH HAJERAH AZMAN said...

adeh,pasal pa lu guna tulisan keranji.nasib baek wa ni creative maen tekan tekan.anyway dunia ni sangat kecik dengan adenye facebook.susah mau berscandal macam dulu2. ish ish issh

ooooooooo said...
This comment has been removed by the author.
Asfan Ash said...

aaaa banyaknye tulesan jepon..penin la
BTW, bile bace ni aku terase r gak sbb mmg hobi aku flirting di alam maya kekekkeke

dayah said...

oke video kat lagu tu nk tgk sini. thanks sharing. citela cemna nak cakap bahsa jepun laa plak :)

aku Zaty said...

hahah..
knape ek terasa kelakar entry nie?=p

miss lolly a.k.a luvfareda said...

l0nely ?

Xda lah Keke*

ザ-sylver- S said...

@ARC:lu mmg jenis yg mesra alam, tkpe2 , gua maafkan, lenkali jangan wat lgi..

Sue@Iza said...

lonely ke....salah kesimpulan betul sape yang cakap macam tu...

ザ-sylver- S said...

@sue: SAYA!!

alexayussida said...

terrrNampak tajuk lonely tu kat widget link..terbaikklah mukadimah..taknak kasi pnjg lagi sikit ke?hoho

ザ-sylver- S said...

@alexa: cukuplah dengan ape yang ade ..kuikuikui

Anonymous said...

kobe shoes
nfl jerseys
michael kors factory outlet
cheap rolex watches
michael kors outlet
true religion jeans
michael kors handbags sale
air huarache shoes
huaraches shoes
michael jordan shoes
ralph lauren online,cheap ralph lauren
air huarache shoes
black huaraches
cheap jerseys from china
kobe byrant shoes
air jordan retro
chrome hearts wholesale
fitflops sale
toms outlet store
michael kors outlet online
cheap nfl jerseys
chrome hearts online store
ugg outlet
christian louboutin outlet
tiffany and co outlet
christian louboutin outlet
fitflops clearance
jordan shoes on sale
retro jordans

yanmaneee said...

michael kors outlet
curry 7 sour patch
balenciaga shoes
coach bags
golden goose
kd 12 shoes
yeezy
fitflops sale clearance
russell westbrook shoes
air max 97

bananef said...

replica bags in delhi replica bags in pakistan replica bags qatar

Unknown said...

c5j68o8i50 k7c28m5x93 h2g47l8z63 u9h80o7l67 c5w27s7a20 c9i36k8k18

Related Posts with Thumbnails